Tuesday, November 10, 2009

happy cloth diapering

cd disidai seawal pagi..
close up sket....
nanti da reda ujan mama tolak kat panas cd umar ye..
uuuuu...warna-warni cd umar..
...hurm..ujan plak rini,mcm malas nak bergerak la.huhu.tapi malas2 pun aku da siap basuh cd umar tomei..hepi2 membasuh sambil buat bekpes.(buat air milo jek pun) jap g papa g kedai beli lauk.mamam2 pastu kemas uma sket,pastu gelek umar..yey...
bukan susah pun basuh cd.collection semalam2 amik sume campak lam mesin tgu jap da sia ....jemur...tada.....bersih da cd umar..pakai cd ni hati aku senang n lapang...umar pun da kurang dapat nappy rash..almaklumla aku ni bila da tdo ade berat sket nk bgn salin diapeers umar tengah2 malam...cam zombi kg pisang bgn tengah2 malam cari diapers nk ganti.huhu...dulu ye la..sempat merasa 2 bulan lebih sebelum guna cd ni.skang bila da guna cd ni lapang dada mama,tak payah pk pasal nappy rash lagi.huhuu..mama hepi..umar hepi..papa pun senyummm lebar jek..

masa memula nak pakai cd ni puas jugak berbuih mulut aku menerangkan pada papa umar kebaikan cd ni...agak berat jugak la memula sbb nak beli sekali byk..nak beli sikit2 nanti ape plak konsep no more diapers kan...so papa y half2 stuju ngan cd ni pun dengan baik hatinye stuju beli cd ni.mama umar sgt hepi masa memula men'cd'kan umar ni.berkobar2...dan mmg senang pun bila dapat guidance dpd kak sara y da lama guna cd ni.
aku ingat cd ni trend baru,rupenye da lama wujud.memeng jimat...dan y pentingnya selamat untuk our babies....
huhu...sbb tu la mama n umar love cloth diapering,....huhu


No comments:

Post a Comment